123 Main Street New York, NY 10001

Společně vytváříme úspěšné příběhy!

O nás

My Networking Club tvoří komunitu podnikatelů, majitelů a vrcholových manažerů firem, kteří chtějí posunovat své podnikání díky síťování a komunikaci s osobami s podobnými pracovními potřebami. Podnikatelský klub se setkává pravidelně jedenkrát za 14 dní. Toto setkání má přesně daný program, který je efektivní a vede k maximalizaci užitku z členství v našich klubech. Na každém setkání má prostor k prezentaci svého podnikání nebo aktuálních potřeb každý přítomný. Součástí snídaně je také vzdělávací okénko, které cíleně rozšiřuje znalost přítomných o vybranou aktualitu. Přijďte se za námi nezávazně podívat, jak takové setkání probíhá.

Naše kluby

V Olomouckém kraji jsou aktuálně tyto kluby:

1. MNC klub

2. MNC klub

Michal Ondra

manažer My networking club

Networkingu se věnuje osm let. Na první byznys akci přišel jako nervózní zaměstnanec, teď rozvíjí vlastní podnikatelské kluby. Ekonom, politik, marketér, pivovarník, kouč i spisovatel. Jedním slovem multipotenciál Michal Ondra, který networking vnímá jako zábavu i nástroj neustálého růstu. Dá se podle něj networking naučit? A proč zásadně neodděluje pracovní a osobní čas?

My Networking Club tvoří komunitu podnikatelů, majitelů a vrcholových manažerů firem, kteří chtějí posunovat své podnikání díky síťování a komunikaci s osobami s podobnými pracovními potřebami. Podnikatelský klub se setkává pravidelně jedenkrát za 14 dní. Toto setkání má přesně daný program, který je efektivní a vede k maximalizaci užitku z členství v našich klubech. Na každém setkání má prostor k prezentaci svého podnikání nebo aktuálních potřeb každý přítomný. Součástí snídaně je také vzdělávací okénko, které cíleně rozšiřuje znalost přítomných o vybranou aktualitu. Přijďte se za námi nezávazně podívat, jak takové setkání probíhá.

Michale, co pro tebe znamená networking?
Networkuji už osm let a díky těmto zkušenostem pro mě networking znamená kvalitní mezilidské vztahy a síť lidí, kteří mi pomáhají a posouvají mě kupředu. A jedním slovem je networking zábava.

Jaká byla tvoje první zkušenost s networkingem? Byla to láska na první pohled?
Pamatuju si, jak jsem jel na první setkání do Olomouce. Byla zima, dálnice zasněžená a já spěchal, abych stihl začátek. Dostal jsem hodiny, ale naštěstí se nic nestalo. Tehdy jsem byl hodně mladý, nezkušený a přišel jsem mezi podnikatele, ke kterým jsem vzhlížel. Provázela mě nervozita, respekt a nevěděl jsem, co očekávat. Od všech, kdo se poprvé chystají na takovou akci, slyším, že to mají stejně.

Napadlo tě už tehdy, že by ses mohl propojování lidí věnovat naplno?
Vůbec. Ale už po prvním setkání jsem věděl, že chci být členem klubu, kde se pravidelně potkávají lidé z byznysu. Tehdy jsem ale chodil do zaměstnání a nebylo to reálné. Když po roce vznikl klub v našem městě, neváhal jsem. Možná to bylo jedno z nejlepších rozhodnutí v mém životě, protože kdybych to neudělal, asi bych ještě byl zaměstnanec.

Sám úspěšně podnikáš v řadě oblastí. Jsi ekonom, marketér, pivovarník, ale také kouč a politik. Co ti pomáhá tyto oblasti propojovat a zůstat efektivní?
Na vysoké jsem vždycky dokázal propojovat znalosti z různých oborů, a to dělám doteď. Beru své zkušenosti z mnoha oblastí mé životní cesty, vzájemně je kombinuji a přenáším dál. V politice zapojuji informace z byznysu a v klubu se kromě obchodu snažím lidem pomáhat, což souvisí s mou touhou měnit svět k lepšímu.
Time management zvládám přirozeně, absolvoval jsem i řadu školení na téma work-life balance. Spousta lidí mi říká, že jsem hrozně vytížený, ale já to tak nevnímám. Práce je pro mě koníček, i když někdy je to katastrofa. (smích)
Věci řeším okamžitě a osobní čas od pracovního oddělovat neumím, protože mě moje práce stále baví a naplňuje. Dokud jsem ale byl zaměstnanec, přirozeně mě práce zasahující do osobního času psychicky ubíjela.

V čem ti konkrétně networking v podnikání a v životě pomohl?
Dostal mě na úroveň, kde jsem dnes, a neustále mě nutí k růstu. To je cenné. Nikdy bych nevyrostl až sem, kdybych nebyl v kontaktu s lidmi z byznysu. Často to říkám i na přednáškách na středních školách – člověk je průměrem pěti lidí, s nimiž tráví nejvíc času. Pokud se budu scházet s lidmi, kteří popíjejí v hospodě, bude to dost jiné než s lidmi, kteří podnikají a tvoří hodnoty. Takovým lidem se chci vyrovnat, překonávat je nebo se dostat alespoň na jejich úroveň. V tom mi networking hodně pomohl a za to jsem vděčný.

Dočetla jsem se, že „networking je vědomá tvorba vztahů se správnými lidmi, která se dá naučit“. Souhlasíš?
Myslím, že je podstatné tvrzení, že se dá networking naučit. Měl jsem v klubu hodně lidí, kteří nevěděli jak na to, a dneska tvoří silné sítě kontaktů. Někdo to má přirozeně vrozené a někdo se to holt učí.

A co ty? Měl jsi někoho, kdo tě mentoroval?
Samozřejmě lidí, od kterých jsem měl možnost se učit, bylo hodně. Ale konkrétního mentora nemám. Rád si vyslechnu názory druhých a nemyslím si, že jsem nejchytřejší na světě. (smích) Mám rád pestrost v názorech, i ty protikladné, a na jejich základě si vytvářím svou vlastní cestu. Historicky se mi líbí Baťa, na začátku podnikání mě ovlivnily knihy od Kiyosakiho a v rámci networkingu jsem přirozeně čerpal zkušenosti od úspěšných lidí z klubů.

A co nejdůležitějšího tě networking naučil?
Být milý k lidem, otevřený a umět přijímat různé názory i myšlenky. Stále mě také učí komunikaci a někdy mě překvapuje, jak jsou lidé rozdílní a odlišují se svými náhledy na svět. Sám jsem zaměřený technicky, pragmatik a mám rád vědecké závěry. Díky networkingu ale zjišťuji, že emocionalita a duchovno jsou v životě také důležité.
A hlavně mi nedovoluje usnout na vavřínech a nutí mě stále zkoušet nové věci. Protože když vybuduješ dobře fungující firmu, je snadné nechat vše běžet a přestat se rozvíjet.

Na základě svých zkušeností jsi před třemi lety založil v Olomouci vlastní klub pod hlavičkou My Networking Club (MNC), který se postupně rozrůstá, a organizuješ také velké byznys snídaně. Jaké další vize v této oblasti máš?
Původně jsem měl vizi vybudovat kluby v každém krajském městě, nicméně po zralé úvaze a určitých zkušenostech jsem se rozhodl ponechat si všechny kluby pod vlastní záštitou. V poslední době se mi potvrzuje zkušenost, že je dobré spoléhat hlavně na sebe a mít menší byznys, bez partnerů a zaměstnanců.

Networkingové akce jsou v dnešní době stále vyhledávanější. V čem je koncept MNC jiný a silný?
Silná stránka MNC spočívá v tom, že nás klub baví a lidé se na snídaních cítí opravdu dobře, což mám potvrzeno od řady hostů. Důležitá je především pravidelnost, protože s lidmi je třeba budovat dlouhodobý vztah. Mnohé koncepty jsou postaveny na jednorázových akcích, ale to nefunguje. A samozřejmě samotní lidé. Každý člen je unikátní a má svůj přínos jak pro klub, tak pro ostatní členy.
Velká síla spočívá také ve vyváženosti klubu a v síti kontaktů. Pokud je v klubu například deset členů a každý má 250 kontaktů, získáte dohromady 2500 kontaktů. Ne každý má ale byznys kamarády a manažer s tím musím počítat. Členy propojuji vždy intuitivně, ale pokud sestavím klub špatně, může se vše rozpadnout.

Pro koho jsou obecně podnikatelské kluby vhodné a kdo z nich může nejvíc získat?
Určitě živnostníci, majitelé malých a středních firem i freelanceři. Existují i vysoce specializované kluby pro určité typy podnikatelů – např. pro vysoké manažery, kteří spolu řeší záležitosti velkých firem. Náš koncept je ale zaměřený na širokou škálu podnikatelů, což může být právě výhoda i pro ředitele velkých firem, kteří často trpí profesní „slepotou“, a kolektiv malých podnikatelů jim může v lecčems otevřít oči.
Tito lidé, kteří jsou dlouho v byznysu, se pak stávají mentory klubu. Podle mě je to social responsibility, tedy způsob, jak vracet energii společnosti. Myslím, že každý úspěšný člověk by měl vychovat své nástupce a předávat zkušenosti dál.

Jak podle tebe z networkingových akcí dostat maximum pro svůj byznys?
Nejlepší je jít na networking s úmyslem, že se chci stát členem klubu. Protože jít na setkání s očekáváním, že mi na základě jedné snídaně přijdou zakázky, obchod a peníze, je téměř nesmysl. A kde je větší pravděpodobnost navázání kontaktů a uzavření obchodu – když snídám s obchodním partnerem každých čtrnáct dní, nebo když se s ním vidím jednou za rok a na Vánoce si předáme dárek? A pak je zásadní navnímat si lidi na takové akci a rozhodnout se, zda s nimi chci pravidelně trávit čas.

Často je vidět, že se lidé neumí v krátkosti dobře představit a jasně formulovat, co nabízejí a hledají. Na co se doporučuješ zaměřit před prvním networkingem, aby měli ostatní chuť si s tebou domluvit schůzku?
Určitě si před akcí vyzkoušejte, co chcete sdělit a jak se chcete prezentovat. Rozmyslete si, co od akce očekáváte a potřebujete, a jděte tam s odhodláním, že přesně to musíte dostat. Nebojte se mluvit s lidmi, ale pamatujte, že ani příliš suverénní chování není vhodné. Uvědomte si, že vstupujete do prostoru s lidmi, kteří se znají. Neočekávejte, že získáte byznys hned, a samozřejmě si vezměte vizitky. (smích)

V čem se obecně při prezentacích nejvíc chybuje a na co by si měli dát pozor i zkušení podnikatelé?
Důležité je udržovat oční kontakt, říct své jméno na začátku i na konci, případně název firmy, kterou prezentujete. Pak ideálně ve dvaceti vteřinách řekněte, jaký projekt zastupujete, a ve zbývajících třiceti vteřinách zformulujte, co chcete a potřebujete. A to opravdu upřímně, protože někdy vidím, že se naši členové potýkají s problémy a potřebují zakázky, ale mají strach to říct naplno. Když spolu snídáme dva roky, už se známe, tak proč si neříct o pomoc? Přitom vztahy v klubu jsou založeny na respektu, členové si v rámci možností pomáhají a nikdo nikoho neodsuzuje.

Kolik podnikatelů zatím prošlo MNC a jaká je hodnota uzavřených obchodů?
K dnešnímu dni prošlo kluby 1208 účastníků a z toho 255 je unikátních hostů. A hodnota obchodů dosáhla od července 2021, kdy klub vznikl, částky 20 milionů korun.

Na čem právě teď pracuješ?
Aktuálně pracuji na lepší marketingové strategii pro kluby, dokončuji malý developerský projekt a hodně se angažuju v politice. Mým snem je užívat si život, koupit nemovitost v zahraničí a v pozdějším věku se tam přestěhovat.

Michal Ondra, manažer klubů
+420 732 268 021
michal@ondra.eu

Kde nás můžete sledovat?

GDPR

©2024 Všechna práva vyhrazena.