123 Main Street New York, NY 10001

Denisa Švecová

Aldekon

Chtěla jsem mít nejchytřejší účetní, proto jsem začala vzdělávat sebe i druhé, říká Denisa Švecová, majitelka firmy AldEkon, která školí po celém světě

Svou účetní firmu AldEkon začala budovat po mateřské. Teď má více než dvacet zaměstnanců, a protože je firma zcela samostatná, investuje Denisa svůj čas a energii do vzdělávání. Počáteční touha vytvořit pro svou firmu konkurenční výhodu přivedla Denisu na dráhu koučky a lektorky a nyní organizuje školení pro podnikatele i pracovní týmy po celém světě. Na míru, za pomoci mastermindů i exotické atmosféry.

Deniso, řekni nám, v čem podnikáš?
Podnikám v účetnictví, vzdělávání a v dotacích.

 

Co z toho považuješ za svou srdcovku?
Určitě vzdělávání, do kterého teď investuji nejvíc času a energie. Můžu se mu věnovat naplno, protože ostatní části mého podnikaní fungují spolehlivě i bez mé iniciativy. Vše vlastně začalo vzděláváním účetních. A protože se sama potřebuji vzdělávat i v jiných oborech než jen v účetnictví, například ve vedení firmy, přidalo se postupně vzdělávání obchodníků, manažerů, ale také kurzy, jak správně vytvořit reklamu na Facebooku či LinkedInu. Prostě všechno, co potřebuje menší nebo střední firma.

Jak spolu tedy souvisí vzdělávání a účetní firma?
Původně jsem sice měla čistě účetní firmu, ale protože jsem chtěla mít nejchytřejší účetní široko daleko, musela jsem najít konkurenční výhodu, což šlo jedině tak, že se začali vzdělávat více než ostatní. Proto jsem se rozhodla nejprve zorganizovat účetní školení, a to se podařilo, i když proces trval několik let. Nyní pořádáme v Prostějově i v Olomouci školení pro účetní, mzdovky či daňaře, takže vzdělávání opravdu úzce souvisí i s mou profesí.

 

Který z těchto kurzů či seminářů je tvůj oblíbený?
To se nedá říct. Vždy je to aktuální kurz, který právě potřebuji. Když je potřeba zvládnout efektivně prodej, tak mě zajímají obchodní školení a dovednosti. Když potřebuji reklamu na internetu, cílím přímo na reklamu, a když jsme dělali webovky, pořádala jsem školení na copywriting.

V podnikání je vždy důležité řešit aktuální potřeby. Slyšel jsem ale také o tvém programu AldEkon na cestách. Co si pod tím můžeme představit?
Jde o projekt, kterým se zabývám poslední čtyři roky. Jezdíme na školení do zahraničí, aby se podnikatelé, kteří se mnou jedou, dostali daleko od svých firem. Protože když se školí v Praze a někdo jim zavolá, že se stal průšvih, tak se manažer sebere a za dvě hodiny je zpátky ve firmě, aby vše řešil. Pokud je ale na Srí Lance, na Maledivách, nebo někde daleko, nikdo mu kvůli časovému posunu nezavolá. A když se trefí i v časovém posunu, stejně majitel nemůže přijet. Je to v podstatě zkouška, jak může majitel nechat doma svou firmu bez obav, že bez něj nepřežije. Proto školím v zahraničí – majitele firem, manažery a někdy s námi jezdí i celé týmy, když si majitel přeje udělat networking pro obchodní skupinu. Podle toho, co potřebuje, pak přizpůsobujeme program.

 

Bereš na tyto programy své vlastní lektory nebo kouče?
Nemusím, protože jsem sama lektorkou a koučkou. Na cestách používáme často techniku mastermind, kdy celá skupina účastníků řeší jeden problém dohromady. Díky tomu, že se na jeden problém dívají různě uvažující lidé z různých oborů, odlišných věkových skupin atd., má každý na danou věc odlišný úhel pohledu. Tím často docházíme k výsledkům, k nimž by odborník v dané oblasti sám běžně nedospěl.

 

Deniso, můžeš prozradit nějaký nevšední zážitek či příběh ze svých četných cest?
Hodně nevšední a zajímavé bylo, když jsem na předposlední cestu vyrazila s šedesáti lidmi. Nemohli jsme v takovém počtu školit jedno téma, takže jsme se rozdělovali do skupin a bylo hezké sledovat, jak se skupinky doplňují. Na určité téma se spojili lidé, kteří si vzájemně seděli a někteří ve spolupráci pokračují doteď. Na některých školeních jsou samé ženy, na jiných zase manželské páry. A jinde naopak převládá mužské zastoupení. Těžko říct, čím to je. Prostě jakmile se přihlásí první skupina, nějakým způsobem se k ní přitahuje další parta lidí podobného smýšlení nebo zaměření.

 

Kam nejčastěji jezdíte?
Všude jsme byli zatím jen jednou. Protože život je krátký, svět je velký a není čas trávit čas na stejných místech. Teď poprvé opakujeme školení na Maledivách, protože mám poptávku a líbilo se mi tam. Jinak jsme nikdy nebyli dvakrát na jednom místě.

 

Takže každé školení je unikátní a jedinečné?
Přesně tak.

 

Zmínila jsi mastermind a co tato technika znamená. Prozraď nám, k čemu je dobrá a kdo je vhodný adept na takové sezení?
V podstatě je technika vhodná pro kohokoliv. Skupina musí mít společný záměr a chuť řešit daný problém. Pokud mám skupinu podnikatelů, kteří například chtějí řešit otázky, jak vybudovat značku, jak lépe prodávat produkt nebo vymyslet logo či maskota firmy, pak se všichni, kdo k tomu mají co říct, dohromady podílí, aby výsledek zakázky dopadl výborně. Lze to aplikovat i na osobní záležitosti. Například když mám na školení dvanáct žen, neřešíme ani tak podnikatelská témata, jako spíš muže, kteří prostě nás ženy zajímají, a všechny k tomu máme co říct. (smích)

 

Vraťme se ze zahraničí zpět do Česka. Děláte i kurzy na míru pro firmy?
Přesně tak. Mívám zakázky třeba z obchodního oddělení. Pošlou mi na školení svůj tým se zakázkou od majitele firmy, který buď chce obchodní tým stmelit, nebo vybrat lídra či dvojici ke spolupráci. A já mám techniky, jak udělat školení, z něhož vyplyne řešení pro požadavek zadavatele zakázky.

 

Deniso, jak ses ty sama dostala ke koučování?
Dělala jsem před mnoha lety výcvik v Rogersovské psychoterapii, ale nejsem psycholog a vím, že ani nebudu. Tak se ze mě stal terapeut, který nemůže dělat terapie, a hlavně se setkává s lidmi, kteří jsou v životě nešťastní. Často přicházejí na terapie a ani nechtějí nic řešit. Přemýšlela jsem, co s tím vzděláním, které jsem si udělala kvůli mastermindům, můžu dál dělat. Uvědomila jsem si, že chci pracovat s lidmi, kteří na sobě chtějí pracovat, a že spojení této psychologie a koučinku je ideální. Tím pádem moje koučování bude mít jiný dosah než koučování od běžného kouče, který za sebou nemá ‚Rogerse‘. Díky tomuto spojení jsem kouč, který pracuje jinak.

 

Kde se naši posluchači a čtenáři mohou dozvědět o tvých kurzech, seminářích a školeních?
Na Facebooku je to AldEkon na cestách. Pokud vás zajímají naše zahraniční školení, pak se určitě do této skupiny přidejte. Pak máme na FB skupiny Cestujeme jinak a Sebevzděláváme se a diskutujeme o osobním rozvoji. To vše najdete na FB včetně stránek AldEkonu. A navštívit můžete také náš web www.AldEkon.cz, který shrnuje informace o všech našich službách, nejen o vzdělávání.

 

Deniso, jsi také členkou klubu podnikatelů My Networking Club v Olomouci. Proč ses rozhodla do takového klubu vstoupit?
Když člověk prodává vlastní služby, pak je ideální prodávat je přímo. Pokud někde umístím inzerát ke školení na Bali a nikdo mě nezná, nikdo se mnou ani nepojede. Ale v okamžiku, kdy se pravidelně setkávám s podnikateli, kteří mě znají a vědí, jaké nabízím kvality, a řeknu jim o školení, pak se mnou pojedou. Já tím pádem získávám nejen klienty pro své aktivity, ale i doporučení, která dávají dál svým známým. Na posledním školení, z kterého jsme se vrátili asi před měsícem, byla polovina lidí právě z klubu. Pro mě je úžasné, že mohu nabídnout své služby přesně těm lidem, kteří mají zájem se mnou na školení jezdit.

 

Je důležité vědět, že klub dobře funguje. 😊 A protože náš rozhovor je na konci, mám pro tebe ještě deset rychlovek.

Práce, nebo dovolená?
Dovolená.

Peníze, nebo volný čas?
Volný čas.

Baťa, nebo Jobs?
Jobs.

Raději dáváš dárky, nebo dostáváš?
Dávám.

Káva, nebo čaj?
Káva.

Dům, nebo byt?
Dům.

Ranní ptáče, nebo sova?
Ranní ptáče. I sova.

Kolo, nebo auto?
Auto.

S plánem, nebo bez plánu?
Jak kdy… Bez plánu, jako dnes.

Televize, nebo rádio?
Rádio.

Deniso, děkuji, že jsi tady s námi byla a představila AldEkon na cestách a těším se s tebou na Maledivy, snad budu mít brzy tu příležitost.

Michal Ondra, manažer klubů
+420 732 268 021
michal@ondra.eu

Kde nás můžete sledovat?

©2024 Všechna práva vyhrazena.

Web vytvořila Domigrafika